Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
9001480012   El rap i la glosa a l'aula. Oportunitats de l'ecofuncionalisme a l'aula
2020-2021   Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   1/7/2021 - 15/7/2021 (30 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   ICE de la Universitat Autònoma de Barcelona
  
  
  
  
Cost matrícula (Euros)   110
  
Descripció i   Metodologia:   Aquesta formació planteja un espai d'aprenentatge i diàleg crític profund sobre les potencialitats educatives de la glosa i del rap a l'aula. Ambdós treballen l'expressió oral, el vocabulari, el treball poètic, les vivències positives envers la llengua, el cant solista, la valoració del cant, la interpretació vocal, l'expressivitat, l'elaboració i síntesi d'idees, la cohesió social, les relacions interpersonals, la construcció de pensament crític i del pla de futur, etc. Permeten articular, en definitiva, el projecte al voltant d'un centre d'interès crític: la igualtat de gènere, la lluita contra el racisme o el feixisme. Amb aquest curs pretenem que les persones inscrites aprenguin a traslladar totes aquestes potencialitats a l'aula a través de formadors que han desenvolupat moltes activitats d'aquesta mena als centres.
  
Objectius   Conèixer els diferents principis de l'ecofuncionalisme en l'educació i la seva relació amb els projectes creatius a l'aula com el rap i la glosa.
Conèixer les principals característiques del rap i la glosa, fent servir les eines expressives i artístiques d'aquestes manifestacions artístiques per desenvolupar i expressar el pensament crític.
Desenvolupar un treball competencial en diferents àmbits: recerca històrica (la cançó improvisada al món); tutoria, història, ètica i ciutadania.
Desenvolupar l'expressió a través de la veu, les arts i l'escena.
  
Continguts   El rap com a psicotècnia dels sentiments. L'art i la catarsi a l'escola.
Principis de l'ecofuncionalisme.
Breu introducció a la història del moviment hip-hop i el rap. Context social i cultural.
Contextualització i usos socials de la cançó improvisada. Estructura rítmica. Estructura mètrica. Rima. Flow.
Melodies usades i determinació de la mètrica.
Elements d'anàlisi del vers i la rima com a base per assolir recursos i destresa.
Glosa, rap i creativitat. Recursos literaris, discursius, creatius i comunicatius.
Concepció i/o improvisació d'una cançó sobre una base instrumental aplicant alguns dels recursos estudiats.
  
Avaluació   L'avaluació mesura: l'eficiència i la qualitat de la comunicació; la capacitat d'adaptació a diferents contextos, registres i tipologies de discurs; la participació, la capacitat de síntesi i d'estructurar un discurs amb coherència i la capacitat catàrtica.
  
Requisits de  certificació   Les persones participants que compleixin el requisit d'haver superat el 100% d'activitats plantejades, és a dir, la superació de tots els mòduls, obtindran el certificat que acredita les hores de formació del curs.
  
E-mail   ga.ice@uab.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent